Opdrachtgever: gemeente Harlingen en Waadhoeke
# communicatiemiddelen: logo, flyer, website, filmpjes

Energiecoaches spelen de hoofdrol in wervingsfilmpjes

De gemeenten Harlingen en Waadhoeke wilden energiecoaches inzetten om hun inwoners te helpen om energie te besparen. Ze besloten hun krachten te bundelen en vroegen Yang Soo Kloosterhof om het project te organiseren en te begeleiden. PIT werkte al eerder met Yang Soo samen voor diverse energiecoach-projecten bij gemeenten en hij schakelde ons ook voor deze gemeenten in. Behalve een logo, flyer en compacte website had hij dit keer ook een andere vraag: filmpjes waarin de energiecoaches de hoofdrol speelden. Ennnn, actie!

De opdracht. Script, organisatie en regie filmpjes met energiecoaches in de hoofdrol.

Aan de slag! De gemeenten hadden een wens voor de filmpjes: ze wilden de energiecoach laten zien die bij de wethouder duurzaamheid thuis energie helpt besparen. We maakten met dit idee een script dat in een ruime minuut het concept van de energiecoach op een energieke manier laat zien.

Nadat het script was goedgekeurd, schakelden we de vakmensen van 2-inch in voor camera, geluid en montage. Het eerste filmpje maakten we met energiecoaches Piet en Engbert, en wethouder Jan Dijkstra. En wat bleek: ze hadden alle drie ervaring met amateurtoneel. Het spelen in een filmpje ging ze dus gemakkelijk af. Voor het tweede filmpje was energiecoach Peter van Harlingen de hoofdrolspeler. We veranderden het script iets, omdat er nu sprake was van twee wethouders die betrokken waren bij het energiecoachproject. Ook hier bleken alle spelers het weer verrassend goed te doen voor de camera.

Onze teamgenoten 2-inch zorgden niet alleen tijdens de draaidagen voor goede beelden en geluid, maar ook hun montage met kleine animaties, dronebeelden, passende muziek en een voice-over maakten het helemaal ‘af’.

Nieuwsgierig geworden naar de filmpjes? Bekijk hier het filmpje van Waadhoeke en hier die van Harlingen.

Reactie opdrachtgever.
Yang Soo Kloosterhof: ‘Het leuke aan de samenwerking met Ingrid is de hands-on-mentaliteit met aandacht voor detail. Ingrid is creatief en heeft affiniteit met dit thema. Bovendien kan zij zich uitstekend verplaatsen in zowel de klant als de doelgroep. Zeer aan te bevelen.’

Reactie opdrachtgever.
Yang Soo Kloosterhof: ‘Het leuke aan de samenwerking met Ingrid is de hands-on-mentaliteit met aandacht voor detail. Ingrid is creatief en heeft affiniteit met dit thema. Bovendien kan zij zich uitstekend verplaatsen in zowel de klant als de doelgroep. Zeer aan te bevelen.’

Wil je een eens brainstormen over een film voor je bedrijf of organisatie?